18 Oktober 2018

#snippetsofmylife : Wanita - keluarga dan kerjaya

Cerita semalam, makan-makan dengan 2 wanita yang "berkorban" untuk keluarga.
Yang tinggalkan kerjaya asal untuk anak-anak dan keluarga. Dengar cerita diorang, tertanya pada diri sendiri, kuatkah aku kalau nak tinggalkan dunia engineering/research sepenuhnya demi keluarga dan anak-anak?
Sebelum ni selalu je tanya diri sendiri; tak takut ke kalau org sekeliling kata, belajar je tinggi-tinggi tapi end up tak guna semua tu?


But they made me realize - apa orang cakap tak penting. Apa yang kita mahu, apa yang kita tahu baik buruk - itu yang utama. Yang penting redha suami, berkat doa mak, sokongan org yg penting buat kita.
Cos I know, there are many of my friend yang rasa down, rendah diri sebab tak ikut 'jalan' yang 'sepatutnya'.
So if YOU, my friend, left your career to become a SAHM or WAHM you have my utmost respect. May you be successful like all the other #surirumahprofessional.
Actually I know ramai je lagi dalam friend list ni yang tinggalkan kerjaya professional masing2 demi keluarga dan berbisnes dan berjaya. Cuma Allah takdirkan dan jodohkan untuk berjumpa 2 wanita ini untuk berkongsi pengalaman.
Anyway, one of them, Kak Linda (Mahani Moleque) makes beautiful accessories like *ehem* diffuser *ehem* bracelet and pendant at Mahani Moleque Jewellery. In fact she sponsors gift for our event nanti yeay! Check them out! 


And well, the other one is my daughter's fave doctor, Dr Nurhaya Yacob from Dr Nurhaya Lactation Center. Do support them ya!



P/s: First time makan Cendol Maklom kat Butterworth yang famous, tu pun bukan orang Penang yang bawak. LOL

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

09 10