14 Ogos 2023

Nikmati BBQ Bounty Buffet Dinner di Amaya Food Gallery, Amari SPICE Penang

Buat penggemar buffet, jangan lepaskan peluang menikmati BBQ Bounty Buffet Dinner di Amaya Food Gallery, Amari SPICE Penang! Setiap Jumaat dan Sabtu dari jam 6.30 petang hingga 10.30 malam.

Apa yang menarik dengan BBQ Bounty Buffet Dinner ni? Seafood on Ice yang segar, pit BBQ yang "live" di open kitchen, dan pilihan memasak daging dan seafood mengikut citarasa sendiri, serta pilihan hidangan antarabangsa untuk hidangan pembuka, salad, hidangan utama, dan pencuci mulut.

Seafood on Ice


Japanese Section














BBQ Bounty Buffet Dinner hanya RM148 nett untuk dewasa, RM98 nett untuk kanak-kanak dan warga emas. Kalau anda ahli ONYX Rewards, anda juga layak dapat 10% diskaun pada harga dewasa penuh.

Sempena bulan kemedekaan Malaysia ni pula, Amaya Food Gallery juga mengadakan Promo Merdeka. Jom rasa hidangan unik dari setiap negeri di "Merdeka' Eve Roast & Grill Buffet Dinner" pada 30 Ogos 2023. RM 128 nett dewasa, RM 98 nett kanak-kanak/warga emas.

Ada juga Merdeka's Day Meeting Pot Buffet Lunch khas pada 31 Ogos 2023, dari 12 tengahari hingga 3 petang. Harga RM 108 nett dewasa, RM 78 nett kanak-kanak.





Amaya Food Gallery di Amari SPICE Penang ni memang cantik. Design dia campur moden dengan cahaya semula jadi dari dinding kaca yang tinggi sampai bawah. Ada suasana yang selesa untuk makan-makan dengan family dan kawan-kawan.




I could have this for another 10 rounds!

Cute, kan?

Anyway, Amaya Food Gallery telah mendapat sijil halal dari JAKIM untuk semua dapur mereka, termasuk dapur untuk BBQ Bounty Buffet Dinner ni. 

Jadi, kalau nak nikmati hidangan lazat dalam suasana yang cantik, Amaya Food Gallery memang tempat yang sesuai. Jangan lupa bawa family, kawan-kawan, atau rakan perniagaan anda. Mesti seronok!

8 ulasan:

  1. Sedap nampak seafood seafood tu!

    BalasPadam
  2. Wow, this BBQ Bounty Buffet Dinner at Amaya Food Gallery sounds absolutely amazing! 🍖🍤 I can’t resist a good buffet, especially one with fresh Seafood on Ice and live pit BBQ. Being able to cook my own meat and seafood to suit my taste is a total game-changer! 😋 And the selection of international dishes for starters, salads, main courses, and desserts is just the cherry on top! 🌍🥗

    The price is quite reasonable too, especially with that 10% discount for ONYX Rewards members. 💰 It’s definitely a great deal for a feast like this. And with the Merdeka Promo coming up, it’s the perfect opportunity to try unique dishes from different states of Malaysia.

    BalasPadam
  3. The Amaya Food Gallery at Amari SPICE Penang sounds like a beautiful place with its modern design and natural light streaming in through those tall glass walls. 🌞 It must create such a cosy atmosphere for enjoying a meal with family and friends. 🍽️

    BalasPadam
  4. there are so many food to choose from! Don't know which should I start with :)

    BalasPadam
  5. Wow, Buffet BBQ Bounty Dinner di Amaya Food Gallery tu nampaknya best gila! Ada hidangan makanan laut segar dan boleh masak BBQ sendiri pulak tu. Ada diskaun 10% untuk ahli ONYX Rewards, harga pun berpatutan. Tambah pulak dengan tawaran Merdeka, memang peluang terbaik kalau nak cuba pelbagai hidangan sedap dari seluruh Malaysia kan?

    BalasPadam
  6. pilihan makanan sangat banyak dan semuanya nampak sedap dan
    menarik. suka dengan konsep bbq
    mcm ni

    BalasPadam
  7. Oh yummy wow!!! Look at those oyster and sushi rolls! You make me wish I'm in Penang now ^_^

    BalasPadam
  8. Wowo....love the food varieties of this buffet, the Malaysian flag cake so nice. Cheers SiennyLovesDrawing

    BalasPadam

09 10