17 Jul 2009

North Malaysia Trip. Day 3

Last episode of the North Malaysia Trip. hehe.

Pagi2, selepas bersiap & mensarapankan diri, keluar ke pekan Alor Setar buat kali terakhir untuk mengambil gambar di tempat2 yang x sempat nak disinggah (ayat ada berbunyi macam suh dtg lg x? ;p)

Masjid Zahir, the State Mosque

Balai Besar

Replika Pintu Gerbang "Istana Kota Tengah"
Balai Nobat
Clock Tower

Sesudah sessi photography berjalan dengan lajunya, kami pun bergerak ke Pulau Pinang pula. Ni dah check out skali la ni. So keluar highway, naik feri, maka tibalah ke Pulau Pinang yg dah macam kampung sendiri ni sebab (almost) semua tempat dah sampai. haha


incik kura2 semasa pertama kali sampai ke pulau pinang. tangkap gambar berlatar -belakangkan Komtar ala2 gaya seorang pelancong. semasa menunggu yang lain2 bershoppin jeruk di Pasar Chowrasta. pasni incik kura2 pasti akan ke penang byk kali sampai naik bosan. ok, incik kura2 belom ada name. ade suggestion x?

kemudian kami ke rumah kelahiran P.Ramlee sbb 2 orang ibu saudara yang masih belum pernah ke sana, tp tutup ye pada hari Isnin. isk. so kami memproceed ke Padang Kota untuk mengisi perut.

yummy!!!


dan alang2 dah di Padang Kota, saya dengan baik hatinya telah mencadangkan pada ahli rombongan supaya kami melawat Kota Cornwallis ini.

ini hanyalah lakonon semata2. tiada kaitan dengan yang hidup atau yang telah meninggal dunia.


dah lepas bergambar sakan yang x larat nak upload sebab banyak sangat, aktiviti seterusnya ialah berjalan kaki memusing2 area georgetown singgah segala kedai yang ada dan memuji2 keindahan bangunan2 lama yang cantik2 sehingga melayakkan Pulau Pinang tersenarai sebagai Tapak Warisan UNESCO.
dan akhirnya... tengok la ape yang saya dapati hasil berpusing2an itu. jangan jeles yer everybody, jeng jeng jeng.............


haha ok tipu je i didnt buy it for myself. diba wore nurin's and i wore diba's. haha nak gak rase pakai baju ben 10. gila!

ok setakat itu sahaja lah episod bercuti2 ke utara tanah air musim ini. sebab malam harinya ahli2 rombongan menaiki tren untuk pulang ke Kuala Lumpur tercinta.

sehingga berjumpa lagi pada musim-musim yang akan datang. byeeeeee~
(ni la masalah bile berangan nak masuk TV tp x berjaya ;p)

3 ulasan:

  1. hahahaha either gambar tu stretch atau kak juls dah semakin comel kikikikiki

    p/s pakai intensedebate ke js comment ke apa ke... senang sikit nak tahu bila kak juls balas

    BalasPadam
  2. uwaa..sedehnye ckp begitu. tp btl pon kot. kene buat program intensif diet. huhu

    ala, mls ler.huhu.nnt la kalau rajen tuka template,kalau rajen tukar skali.

    BalasPadam
  3. laaaa boleh lak malas.... nanti senang sikit org tahu dah reply....bukan susah punya paste code je....

    BalasPadam

09 10